Všeobecné ustanovenie
Tieto obchodné podmienky platia pri nákupe v internetovom obchode www.ledpredaj.sk,
ktorého prevádzkovateľom je obchodná spoločnosť:
Názov firmy: ALARMONT, s.r.o.
Sídlo: Fiľakovské Kľačany 309, 986 01 Fiľakovské Kováče
IČO: 46 964 975
DIČ: 2023687776
IČ DPH: neplatca DPH
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Banskej Bystrici Odd. Sro,
vložka č. 23632/S.
Zodpovedný vedúci za e-shop: Radovan Danko
WEB: www.ledpredaj.sk
E-mail: alarmontlc@gmail.com
Mob.: +421 918 711 477
Prevádzková doba e-shopu: Pondelok až Piatok od 8:00 do 18:00 hod.
Prevádzková doba sa vzťahuje len na e-shop.
Príjem objednávok cez e-shop: NONSTOP
Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu) www.ledpredaj.sk.
Článok I.
Vymedzenie pojmov
1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu) je ALARMONT, s.r.o. so sídlom
Fiľakovské Kľačany, 986 01 Fiľakovské Kováče, Slovenská republika.
2. Predávajúcim je ALARMONT, s.r.o. so sídlom Fiľakovské Kľačany, 986 01
Fiľakovské Kováče, Slovenská republika..
3. Dodávateľom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.ledpredaj.sk je
ALARMONT, s.r.o. so sídlom Fiľakovské Kľačany, 986 01 Fiľakovské Kováče,
Slovenská republika..
4. Kupujúcim je každý návštevník e-shopu, ktorý prostredníctvom e-shopu vytvoril
objednávku. Pre účely zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (daľej len „zákon č. 102/2014 Z. z.) sa spotrebiteľom rozumie
fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci
predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
5. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom,
ktorý umožňuje objednávanie tovarov alebo služieb.
6. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu.
7. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov
alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru.
8. Kupujúci plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom e-
shopu, e-mailovej komunikácie ako aj telefonickej komunikácie.
Článok II.
Cena
1. Všetky uvádzané ceny pri tovare sú konečné. Nie sme platci DPH.
2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania
nákupu.
Článok III.
Objednávka
1. Objednávka vzniká potvrdením procesu objednávania v e-shope výberom tovarov
alebo služieb kupujúcim vrátane kompletného vyplnenia objednávkového formuláru a
jeho odoslania predávajúcemu. Pre správne a riadne vybavenie objednávky je potrebné
vyplniť požadované údaje v objednávke a zvoliť si možnosti dopravy a platby za
objednaný tovar alebo služby.
2. Kupujúci zaslaním objednávky súhlasí s cenou objednaných tovarov a služieb.
Objednávka sa jej odoslaním stáva pre kupujúceho záväznou, teda je návrhom na
uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim.
3. Kupujúcemu je po odoslaní objednávky v e-shope automaticky generovaný a odoslaný
informačný e-mail o tom, že predávajúcemu bola e-shopom doručená objednávka
kupujúceho na spracovanie. Tento e-mail nie je potvrdením tovaru v zmysle ods. 4.
tohto článku.
4. Potvrdením objednávky zo strany predávajúceho vzniká kúpna zmluva, ktorú je
možné meniť alebo dopĺňať len na základe vzájomnej dohody medzi kupujúcim a
predávajúcim, ak zákon alebo iný právny predpis neustanovuje inak. Potvrdením
objednávky zo strany predávajúceho je elektronická správa predávajúceho odoslaná na
e-mailovú adresu kupujúceho alebo krátka textová správa odoslaná na mobilné
telefónne číslo kupujúceho, ktoré kupujúci uviedol v jeho objednávke s informáciou v
akom rozsahu je akceptácia objednávky kupujúceho nesporná. Elektronická správa
predávajúceho, ktorou sa objednávku kupujúceho nepotvrdzuje, zamieta alebo
odmieta, resp. inak zreteľne neakceptuje je odmietnutie objednávky kupujúceho.
5. Ak predávajúci nie je schopný splniť objednávku alebo jej časť v lehote na vybavenie
objednávky pri vynaložení maximálneho úsilia a to z dôvodov napr. že tovar sa
nevyrába, nie je dostupný u výrobcu alebo na externom sklade dodávateľa, výrobca
vykonal tak závažné zmeny, pre ktoré nie je možné realizovať objednávku alebo z
dôvodov vyššej moci, môže predávajúci objednávku stornovať o čom kupujúcemu
pošle e-mail. Taktiež má predávajúci právo zrušiť objednávku, pokiaľ kupujúci v
objednávke uviedol nepravdivé alebo zavádzajúce údaje, ktoré nie je možné overiť,
napríklad nesprávny e-mail, telefonický kontakt alebo nesprávna resp. neexistujúca
adresa. Ak kupujúci zaplatil preddavok, tento je mu povinný predávajúci vrátiť do 14
dní.
Článok IV.
Platobné podmienky
1. Za tovar a služby v e-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
platba na dobierku (platíte priamo kuriérovi alebo pošte pri preberaní tovaru),
platba pri osobnom prevzatí,
platba na základe zálohovej faktúry – vopred, tovar bude expedovaný po prijatí
peňažných prostriedkov na náš účet,
2. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v čl. VI týchto všeobecných
obchodných podmienok.
3. Predávajúci môže poskytnúť kupujúcemu možnosti zliav:
zľavu z ceny za registráciu do e-shopu,
zľavu za opakovaný nákup,
zľavu na základe jednorazového zľavového kupónu.
4. Poskytované zľavy nie je možné kumulovať.
Článok V.
Dodacie podmienky
1. Predávajúci je povinný do 30 dní od vytvorenia objednávky zaslať kupujúcemu tovar,
ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
2. Ak je tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase.
3. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a služieb a časť z nich nie je skladom,
informujeme o tom kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok.
4. Spolu s tovarom je zákazníkovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné
dokumenty k tovaru alebo službe od výrobcu.
5. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je tovar dodávaný.
6. Predávajúci realizuje dopravu ku kupujúcemu prostredníctvom:
Slovenskej pošty,
kuriérskej spoločnosti,
osobne v sídle spoločnosti,
vlastnou dopravou predávajúceho.
Článok VI.
Poplatky za prepravu, balné a možnosti platieb
1. Pri platbe vopred na bankový účet na základe zálohovej faktúry alebo na dobierku si
za dopravné účtujeme podľa skutočných poplatkov prepravných spoločností.
2. Do iných štátov ako je SK sa cena za dopravu sa stanovuje individuálne a objednávka
v tomto prípade vzniká až po potvrdení ceny dopravy kupujúcim.
3. Predávajúci sa môže s kupujúcim dohodnúť aj na inom ako štandardnom (vyššie
uvedenom) postupe pri zasielaní tovaru alebo služieb ako aj cien za tieto služby.
4. Predávajúci môže zaslať tovar ktorý je okamžite dostupný kupujúcemu a zvyšnú časť
objednávky doručí dodatočne v zákonnej lehote, avšak za predpokladu, že
kupujúcemu nebude účtované žiadne dodatočné poštovné, okrem toho, ktoré bolo
započítane v objednávke.
Článok VII.
Prevod vlastníckeho práva
1. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia
plnej ceny za predmet kúpnej zmluvy.
2. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo predávajúceho, si
predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť až
v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
Článok VIII.
Storno kúpnej zmluvy
1. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku
kúpnej zmluvy bez storno poplatku pri tovare, ktorý je vyrábaný na zákazku, podľa
špecifických požiadaviek spotrebiteľa alebo špeciálne pre jedného spotrebiteľa.
Článok IX.
Právo spotrebiteľa vrátiť tovar bez udania dôvodu a poučenie spotrebiteľa
1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji
tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej
zmluvy do 14 kalendárnych dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej
zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním
tovaru.
2. Spotrebiteľ je povinný, ak toto právo chce využiť, písomné odstúpenie od kúpnej
zmluvy osobne doručiť najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu
predávajúceho alebo toto odstúpenie odovzdať na poštovú prepravu najneskôr v
posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch. Spotrebiteľ je povinný
po oznámení o odstúpení od zmluvy zaslať alebo doručiť osobne predmet zmluvy od
ktorej odstupuje spolu so všetkou dokumentáciou – napr. originálom faktúry,
návodom a inou dokumentáciou k tovaru, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom,
najneskôr však do 14 dní odo dňa odstúpenia (§10 ods. 1 Zákona). Odporúčame
kupujúcim aby si vyhotovili pre vlastnú potrebu kópiu faktúry a tovar zasielali
doporučene a ako poistenú zásielku.
3. Tovar nám nezasielajte na dobierku, takáto zásielka nebude prevzatá.
4. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar /službu vrátane nákladov na
dopravu v zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov
preukázateľne vynaložených na objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia
odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze skôr ako je mu doručený tovar
alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru, to neplatí v prípade ak predávajúci
navrhol, že si tovar vyzdvihne sám.
5. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.
6. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a služby, ktoré sú
vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
7. Spotrebiteľ znáša akékoľvek zníženie hodnoty tovaru, ktoré bolo spôsobené jeho
používaním nad rámec potrebný pre zistenie funkčnosti a vlastností tovaru.
Článok X.
Práva a povinnosti zmluvných strán
1. Za zmluvné strany sa pokladá predávajúci a kupujúci.
2. Kupujúci je povinný:
a) prevziať objednaný tovar,
b) zaplatiť za tovar dohodnutú odplatu predávajúcemu,
c) prekontrolovať neporušenosť obalu resp. aj samotný tovar pri jeho preberaní.
3. Predávajúci je povinný:
a) dodať zákazníkovi tovar v požadovanej kvalite, množstve a v dohodnutej cene,
b) spolu s tovar alebo dodatočne zaslať zákazníkovi všetky dokumenty k tovaru ako
napríklad faktúru za tovar, reklamačný list, návod na obsluhu v kodifikovanej podobe
slovenského jazyka.
Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
1. Pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a
včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať
namiesto opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť chyby,
2. Pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel,
má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
(vrátenie peňazí) alebo zľavu z ceny.
Článok XI.
Ochrana osobných údajov
1. Osobné údaje sú spracúvané v súlade s nariadením Európskej rady a Rady (EÚ)
2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a voľnom pohybe
takýchto údajov (GDPR – General Data Protection Regulation) a so zákonom č.
18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
2. Prevádzkovateľ neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe, okrem zvolenej
prepravnej spoločnosti ktorá zabezpečuje doručenie tovaru alebo služieb, alebo
štátnym orgánom v prípade kontroly, prípadne sprostredkovateľovi a to na základe
vzájomnej zmluvy uzatvorenej podľa Zákona č. 18/2018 Z.z.
3. Prevádzkovateľ je povinný zabezpečiť osobné údaje pred ich sprístupnením
neoprávneným osobám, prijatím vhodných technických a organizačných opatrení.
Taktiež všetci zamestnanci prevádzkovateľa sú povinní dodržiavať mlčanlivosť vo
vzťahu k osobným údajom.
4. Účelom spracúvania osobných údajov je plnenie zmluvného vzťahu, t.j. uzatvorenie
kúpnej zmluvy na diaľku, účelom je taktiež potreba e-mailového marketingu.
5. Dotknutá osoba má práva vymedzené v zmysle ust. § 19 a nasl. zákona č. 18/2018 Z.z.
o ochrane osobných údajov v znení platných noviel a to konkrétne:
a) právo na informácie, ktoré je plnená týmto obsahom a obchodnými
podmienkami,
b) právo požadovať prístup k osobným údajom týkajúcich sa dotknutej osoby §
21 zákona spočíva vo Vašom práve dožadovať sa akým spôsobom a na aké
účely sú Vaše údaje spracúvane, pričom túto požiadavku môžete adresovať na
kontaktný e-mail,
c) právo na opravu osobných údajov § 22 zákona Vám umožňuje opraviť osobné
údaje, ak sú neaktuálne,
d) právo na vymazanie osobných údajov § 23 zákona využijete v prípade, ak
nemáte záujem, aby prevádzkovateľ ďalej spracúval osobné údaje,
e) právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov § 24 zákona uplatníte
v prípade, ak sa domnievate, že osobné údaje boli spracúvané v rozpore so
zákonom,
f) právo namietať spracovanie osobných údajov § 27 zákona,
g) právo na prenosnosť osobných údajov,
h) právo podať podnet na dozorný orgán vo vzťahu k spracúvaným osobným
údajov § 100 zákona.
6. Prevádzkovateľ od kupujúceho získava nasledovné osobné údaje: titul, meno,
priezvisko, adresa, adresa na doručenie, fakturačná adresa, telefónne číslo, e-mailová
adresa.
7. Tieto stránky zaznamenávajú vašu IP adresu, informácie o čase koľko času strávite
prezeraním tých stránok a informácie o tom z akých stránok k nám prichádzate.
Cookies sú textové súbory, ktoré sú ukladané vo vašom počítači a používajú sa aj na
meranie návštevnosti stránky a prispôsobenie zobrazenia stránok a vďaka týmto
súborom Vám dokážeme ponúknuť kvalitnejší. Preto tieto súbory vnímame ako náš
oprávnený záujem. Niektoré súbory cookies sú súbormi tretích strán, napr. Youtube,
Google a podobne.
8. Súbory cookies si môžete kedykoľvek vymazať alebo ich zbieranie nastaviť priamo v
nastaveniach internetového prehliadača. Ak chcete odmietnuť zbieranie súborov
cookies nastavte si to vo svojom internetovom prehliadači.
9. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov v e-shope na účely e-mailového
marketingu, súhlasil so zasielaním e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu.
10. Osobné údaje pre e-mailové marketingové účely v rozsahu meno a priezvisko, e-
mailová adresa sú poskytnuté na dobu piatich rokov. Tieto osobné údaje nie sú
poskytované tretím stranám.
11. Svoj súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať zaslaním Odvolania so spracúvaním
osobných údajov, pričom tieto okamžite mažeme. Odhlásenie je možné aj
prostredníctvom odškrtnutia políčka v užívateľskom účte používateľa (ak kupujúci
požiadal o vytvorenie užívateľského účtu). Z našej strany Vami poskytnuté osobné
údaje už nebudeme používať na účely e-mailového marketingu.
Článok XII.
Náhrada škody pri neprevzatí tovaru
1. Predávajúci má právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho
zákonníka), v prípade že si kupujúci objednal tovar, ktorý nestornoval resp. neodstúpil
od zmluvy a zároveň od dopravcu neprevzal tento tovar alebo po výzve predávajúceho
si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevzal v určenej lehote na odber.
Týmto konaním kupujúci porušil svoju povinnosť uvedenú v čl. X bod 2. písm. a),
podľa ktorého je kupujúci povinný prevziať objednaný tovar.
2. Pri určovaní výšky náhrady škody, predávajúci berie do úvahy predovšetkým
dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania tovaru, náklady spojené
s balením, expedíciou a administráciou objednávky ako aj všetky ostatné náklady,
ktoré mu vznikli s realizáciou predmetnej objednávky a zároveň má právo si účtovať i
ušlý zisk.
3. Predávajúci má právo aj neuplatniť si právo na náhradu škody alebo si uplatniť toto
právo len z časti.
Článok XIII.
Záverečné ustanovenia
1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné
podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia
kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo
reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých
všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania
objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj
reklamačné podmienky.
3. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj
reklamačné podmienky.
4. Tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú k dispozícií v sídle
spoločnosti k nahliadnutiu kupujúcim ako i sú zverejnené na internetovej stránke e-
shopu.
5. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť
obrátiť sa na predávajúceho o žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o
nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania,
spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení
spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh
na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne
riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná
inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v
zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom
hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-
alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má
právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských
sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie
svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde
spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia
sporov.
6. Inak neupravené vzťahy v týchto všeobecných obchodných podmienkach ako v ich
neoddeliteľných súčastiach (prílohách) sa riadia podľa príslušných ustanovení
predovšetkým zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení, zákona č.
250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č.
372/1990 Zb. o priestupkoch v znení zákona č. 397/2008 Z. z. a o zmene a doplnení
niektorých zákonov, zákona č. 102/2014 Z.z., zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane
osobných údajov, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode a o zmene
a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo vecviach
ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č.
284/2002 Z. z., ako aj zákona č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v platnom znení.
7. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú
platnosť a účinnosť 23. novembra 2021.
Orgán dozoru
Dozor nad dodržiavaním povinností prevádzkovateľa je Slovenská obchodná inšpekcia,
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 01 Banská Bystrica 1
odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
tel. č.: 048/412 49 69
048/415 18 71
fax. č: 048/412 46 93
e-mail: bb@soi.sk
Reklamačné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je
vlastníctvom kupujúceho.
2. V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo z predávajúceho na kupujúceho,
predávajúci si v zmysle platnej legislatívy uplatňuje právo reklamáciu vybaviť až po
úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl. Občianskeho zákonníka.
3. Ak kupujúci je spotrebiteľ (fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej
podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania) na všetok ponúkaný tovar sa
poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje
sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto
reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle
ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína
plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej spoločnosti alebo priamo od
predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia.
4. Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u predávajúceho, a to hneď po
zistení vady.
5. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním:
a) k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim,
b) nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode
na používanie,
c) používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou,
chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru,
d) zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar,
e) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním,
f) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii,
všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo
iným porušením záručných podmienok.
6. Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
7. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje taktiež i na bežné opotrebenie tovaru (alebo jeho
časti) spôsobené používaním tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno
považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
8. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na
dobierku alebo osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť,
aby počas prepravy nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať
doporučene, prípadne ako poistenú zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu
dokladu o kúpe (faktúru) a popis vady. Reklamáciu je potrebné zaslať výhradne
písomne (poštou) alebo osobne (nie formou e-mailu).
9. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení
reklamácie tovaru vo vhodnej forme. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej
doručenia predávajúcemu. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť
bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne.
10. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých
prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä
ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu
predávajúci ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia
reklamácie. Po uplynutí 30 dňovej lehoty na vybavenie reklamácie ma kupujúci právo
odstúpiť od kúpnej zmluvy a bude mu vrátená plná suma za tovar alebo má právo na
výmenu tovaru za nový.
11. Práva kupujúceho pri uplatňovaní reklamácie:
a) pri odstrániteľnej chybe má kupujúci právo, aby tá bola odstránená bezplatne, riadne a
včas. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje predávajúci. Kupujúci môže požadovať
namiesto o opravy vady (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým
predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo
závažnosť chyby,
b) pri výskyte neodstrániteľnej chyby, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel,
má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od kúpnej zmluvy
(vrátenie peňazí).
12. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním
reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou
výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
13. Nepoškodenie tovaru, resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní tovaru)
je potrebné skontrolovať pri preberaní tovaru, nakoľko tovar pri preprave sa môže
poškodiť, odporúčame kupujúcim rozbaliť tovar a prezrieť si ho v prítomnosti
dopravcu. Vaším podpisom kuriérovi prehlasujete že obal je nepoškodený.
14. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných
podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez
predchádzajúceho upozornenia kupujúceho.
Kontakt ALARMONT, s.r.o. so sídlom Fiľakovské Kľačany, 986 01 Fiľakovské Kováče,
Slovenská republika.